روش نصب سه کاره پوش فیت

روش نصب سه کاره پوش فیت

روش نصب سه کاره پوش فیت

لوله بر چند منظوره چیست ؟

برای نگه داشتن , برش و کنیک زدن انواع لوله و اتصالات پوش فیت از لوله بر چند منظوره استفاده می شود.

 

اخطار :

1-بی احتیاطی در تخلیه لوله ها و اتصالات به هیچ عنوان مجاز نیست.

2-از پرت کردن لوله و اتصالات خودداری کنید.

3-از جابجا کردن لوله ها در حالی که یک سر آنها روی زمین قرار دارد پرهیز شود.

4-در هنگام کار با دستگاه اطلاعات کافی از نحوه کارکرد را داشته باشید.

5-سایز فک های درست را برای کار انتخاب نمایید.

6-لطفا دقت نمایید دستگاه لوله بر چند منظوره عاری از هرگونه روغن و گرد و غبار باشد این امر سبب افزایش عمر دستگاه خواهد شد.

 

روش نصب سه کاره پوش فیت :

 

a-لوله پوش فیت را به اندازه مورد نیاز علامت زده و توسط دستگاه لوله بر پوش فیت برش لوله برش میدهیم.

(این دستگاه علاوه بر برش لوله پوش فیت یک پخ 15 درجه نیز در سر لوله پوش فیت بریده شده ایجاد می نماید)

b-سر لوله پوش فیت پخ زده شده را فقط با مواد روان کننده ی غیر اسیدی به طور یکنواخت آغشته نمایید

c-سر لوله پوش فیت  آماده شده را تا انتها داخل اتصال مورد نظر فشار دهید.

نکته :

برای کنترل انبساط طولی پس از آنکه لوله تا انتها در اتصال قرار گرفت آن را حدود یک سانتیمتر به سمت بیرون بکشید جهت اطمینان می توانید از قلم علامت گذاری استفاده نمایید.

d-سطح مقطع لوله پوش فیت پس از برش باید کاملاً بر روی محور طولی لوله پوش فیت عمود بوده و هیچگونه پلیسه و زائده ای اضافی در آن مشاهده نشود برای بدست آوردن چنین برشی فقط میتوان از لوله بر کمک گرفت.

هرچند که امکان دارد روشهای منسوخ استفاده از اره دارای دندانه ریز و به کمک یک ناودانی شیاردار و یا پیچیدن کاغذ به دور لوله پوش فیت برای یافتن خط صحیح برش کار را به طریقی انجام داد ولی بهترین و اصولی ترین شیوه که با سرعت دقت سهولت و اطمینان خاطر بیشتری همراه است استفاده از لوله بر می باشد.

 

پخ زدن محل برش :

 

قسمت فاقد سوکت در تمامی لوله ها و اتصالات پوش فیت حالت اریب دارد این ویژگی سبب میشود که کار متصل نمودن اجزاء به یکدیگر با راحتی بیشتری توأم بوده و در عین حال از آسیب دیدن احتمالی حلقه آب بندی و یا خارج شدن آن از محل سوکت جلوگیری شود بدین ترتیب توصیه میشود که پس از برش لبه قسمت بریده شده حتما با استفاده از لوله پخ کن اریب شود.

-استفاده از سوهان برای انجام این کار توصیه نمیشود زاویه قسمت اریب شده بر اساس استانداردهای موجود می توانند 15 تا 45 درجه باشد.

 

برای خرید لوله بر پوشفیت میتوانید به سایت www.rastegarsanat.com مراجعه کرده و یا با حضور یافتن در فروشگاه رستگار صنعت یا یکی از شعب و نمایندگی های معتبر رستگار صنعت خرید خود را انجام دهید.

 

رستگار صنعت

تلگرام رستگار صنعت

دستگاه برش لوله های پوش فیتدستگاه لوله بر پوش فیتسه کاره لوله پوش فیتقیمت دستگاه لوله بر پوش فیتقیمت لوله بر پوش فیتلوله بر پوش فیتلوله بر پوش فیت قیمتلوله بر چند منظورهلوله بر چند منظوره پلی رانلوله پایه دار پوش فیت
Comments (0)
Add Comment