نحوه كار با اسکراپر پلی اتیلن

نحوه كار با اسکراپر پلی اتیلن
نحوه كار با اسکراپر پلی اتیلن

 

کاربرد اسکراپر چیست ؟

قبل از اتصال لوله های پلی اتیلن توسط جوشکاری الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلن را توسط دستگاهی به نام اسکراپر پلی اتیلن جهت حذف لایه اکسیدی روی لوله پلی اتیلن , تمیز نمودن سطح خارجی و اتصال آسان تر لوله تراش میدهند.

اسکراپر لوله دارای دو مدل زیر می باشند :

 

نحوه كار با اسکراپر پلی اتیلن

1-اسکراپر دستی

 

a-ابتدا لوله را از جای معینی که میخواهیم لایه برداری کنیم جهت دقت بیشتر با ماژیک علامت می زنیم.

b-سپس تیغه اسکراپر دستی را بر روی خطی که کشیده ایم می گذاریم و در یک جهت به سمت بیرون شروع به اسکراپ کردن می کنیم.

دقت داشته باشید که حتما در یک جهت لایه برداری شود.

 

2-اسکراپر دورانی (روتاری)

 

شماره نام قطعه
1 دسته
2 کشویی
3 ضامن تیغه
4 هولدر
5 ضامن هولدر
6 پیچ
7 پیچ

 

نحوه کار اسکراپر دورانی

 

1-داخل لوله را با دستمال نمدار کاملا تمیز نموده اگر سنگ یا شیئی در لوله فرو رفته و یا چسبیده باشد را جدا می کنیم. سر لوله را توسط لوله بر بریده و لوله را در جای خود محکم می کنیم.

2-ضامن را آزاد کرده ( به سمت بالا می کشیم ) هولدر را به ابتدای پیچ می بریم ( مطابق طول اسکراپر مورد نیاز ) حال ضامن را به جای خود باز میگردانیم.( توجه: در هر بار اسکراپ این عمل را باید انجام دهیم ).

3-اسکراپر چرخشی را روی لوله قرار می دهیم بطوریکه مجموعه چهار بلبرینگ و قطعه الاکلنگی داخل لوله قرار گیرد , حال به کمک پیچ شماره 7 اسکراپر را در جای خود محکم می کنیم سپس اسکراپر پلی اتیلن را دور لوله می چرخانیم و از روان بودن حرکت دستگاه به دور لوله اطمینان حاصل می کنیم.

4-ضامن تیغه را به سمت بالا کشیده و در جای خود ثابت می نماییم , به کمک پیچ مشتی کشویی را به اندازه ای پایین می آوریم که لبه تیغه با لبه لوله تماس پیدا کند حال ضامن تیغه را به جای اول باز میگردانیم.

5-اسکراپر دورانی آماده اسکراپ می باشد دستگاه را حول محور لوله و در جهت عقربه های ساعت میگردانیم تا تیغه به لوله برسد. در این زمان اسکراپ لوله پایان پذیرفته است , و با باز نمودن پیچ مشتی شماره 7 اسکراپر را از لوله برمیداریم.

 

اخطار :

1-این ابزار دقیق می باشد و در جابجایی آن دقت فرمایید.( از جعبه مناسب برای حمل و نقل استفاده کنید).

2-پس از پایان هر اسکراپ تیغه اسکراپر چرخشی را به کمک قلم مو تمیز کنید.

3-لطفا دقت نمایید دستگاه عاری از هرگونه روغن و گرد و غبار باشد. این امر سبب افزایش عمر اسکراپر لوله پلی اتیلن خواهد شد.

4-تیغه دارای 4 لبه از جنس الماس می باشد و با باز نمودن پیچ شماره 6 میتوان از سایر لبه های تیغه استفاده کرد.

5-در صورت نیاز به تغییر اندازه باربرداری می توان با سفت نمودن پیچ روی ضامن تیغه در جهت عقربه های ساعت میزان باربرداری را افزایش و با شل نمودن میزان باربرداری را کاهش داد.

 

 

 صنایع تولیدی و بازرگانی رستگارصنعت با بیش از نیم قرن سابقه و کیفیتی درجه یک آماده خدمات رسانی به شما عزیزان میباشد.

-برای خرید اتواسکراپر چرخشی رستگار صنعت شما میتوانید به سایت www.rastegarsanat.com مراجعه کرده و یا با حضور یافتن در فروشگاه رستگار صنعت یا یکی از شعب و نمایندگی های معتبر خرید اسکراپر پلی اتیلن را انجام دهید.

اتو اسکراپراسکراپر پلی اتیلناسکراپر چرخشیاسکراپر چیستاسکراپر دستیاسکراپر دورانیاسکریپر چیستدستگاه اسکرابر چیستدستگاه اسکرابر دستیقیمت اسکرابر دستیقیمت اسکراپر دورانیقیمت انواع اسکرابر دستینحوه كار با اسکراپر پلی اتیلن
Comments (0)
Add Comment