نکات مثبت استفاده از اینورتر جوشکاری

نکات مثبت استفاده از اینورتر جوشکاری

نکات مثبت استفاده از اینورتر جوشکاری

 

اینورترها  مزایای متعددی نسبت به دستگاه های معمولی مبتنی بر ترانسفورماتور دارند .

 

وزن و اندازه :

این مهمترین و چشمگیرترین مزیتی است که دستگاه جوش اینورتر نسبت به دستگاه های  معمولی دارد و یکی از کاربرد های مهم اینورتر جوشکاری است.

به عنوان مثال ، یک اینورتر جوشکاری با وزن کمتر از 5 کیلوگرم ، کوچکتر از یک چمدان به سادگی قابل حمل است و می تواند ظرفیت خروجی قابل مقایسه ای با یک ماشین مبتنی بر ترانس 50 کیلوگرم را دارا باشد .

 

کارآمد بودن :

نکات مثبت استفاده از اینورتر جوشکاری

دستگاه جوش اینورتر با کیفیت ، دارای راندمان کاری  حدود 80-90٪ هست در حالی که دستگاه های جوش معمولی دارای راندمان به شدت پایین تر  کمتر از 50٪ هستند.

این تفاوت به این دلیل است که ترانسفورماتورهای بزرگتر در ماشین های معمولی مقاومت بیشتری دارند پس بنابراین با اتلاف گرما مقدار قابل توجهی از انرژی را از دست می دهند.

استفاده از توان ژنراتور :

کارایی بالای اینورتر جوشکاری به این معنی است که استفاده از توان ژنراتور با جوشکارهای اینورتر بسیار مفیدتر است و می تواند با مجموعه های کوچکتر ژنراتور که  قابل حمل هستند کار کند  چیزی که اغلب با ماشین های ترانسفورماتور سنتی امکان پذیر نیست.

لازم به ذکر است که استفاده از انرژی ژنراتور خطرات زیادی دارد برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد استفاده از ژنراتور با اینورتر جوش کاری بخوانید .(لینک مقاله راهنمای کار با اینورتر جوشکاری)

چرخه کار :

به طور کلی چرخه کاری بالا تنها با استفاده از دستگاه اینورتر جوشکاری قابل دستیابی هستند   ، دلیل این تفاوت به علت تفاوت در  اندازه ترانسفورماتور است.

اگرچه اجزای کوچکتر در دستگاه جوش اینورتر به سرعت گرم می شوند ، می توان آنها را خیلی راحت تر و سریعتر خنک کرد.

در درستگاه های جوش معمولی “ترانسفورماتور” ، اجزای سازنده بسیار بزرگتر هستند و بنابراین گرما را ذخیره می کنند و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا خنک شود.

 

خروجی DC

بیشتر ترانسفورماتور های جوشکاری MMA تنها خروجی AC دارند  .

که به معنی محدود بودن آنها در انواع الکترودهایی است که توانایی جوش دادن های آن ها را دارند.

با این حال ، با ماشین های مبتنی بر اینورتر جریان به راحتی در DC اصلاح می شود ، این بدان معنی است که آنها قادر به جوشکاری طیف گسترده ای از الکترودهای مختلف جوشکاری هستند. این همچنین بدان معنی است که برخی از اینورترهای جوش MMA (استیک) نیز برای جوشکاری DC TIG مناسب هستند ، که با ماشین های متناوب معمولی امکان پذیر نیست .

 اجرا :

اجرای اینورتر های جوشکاری با کیفیت به صورت محسوس و چشم گیری بهتر از دستگاه جوش های قدیمی و ساده است . این تفاوت در الکترود های MMA  (آهن) محسوس است که کاربر میتواند براحتی عملیات جوشکاری را بدون مصرف انرژی زیاد انجام دهد .

این عمدتا به دلیل توانایی ماشین های اینورتر در ولتاژ مدار باز بالاتر و ترکیب ویژگی هایی مانند شروع با حرارت بالا  ،ضد چسبندگی   و نیروی  ARC است.

یک مثال برجسته در این مورد جوشکاری مواد نازک آن  است.

استفاده از یک الکترود جوش معمولی ، اگر غیرممکن نباشد  بسیار دشوار است ،

اما با  وجود دستگاه جوش اینورتر مانند محدوده نیروی جوش که دارای تنظیم نامحدود آمپر و قوس بسیار پایدار هستند  می توان خروجی را بسیار کم کرد به طوری که می توان گفت ورق فلز یا لوله 1.6 میلی متر با سهولت و کنترل نسبی جوش داده می شود.

 

برای خرید اینورتر جوشکاری نیز میتوانید از این نکات استفاده کنید.

 

رستگار صنعت فروش اینورتر جوشکاری با کیفیت بالا را برای شما فراهم کرده . برای خرید دستگاه جوش اینورتر میتوانید به سایت رستگار صنعت مراجعه کنید.

رستگار صنعت

تلگرام رستگار صنعت

 

1 نظر
  1. […] اینورترجوشکاری باید به نکات زیادی توجه کرد . زیرا هیچ اینورتر جوشکاری واحدی برای همه کاربردها مناسب […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.