نحوه کار با قیچی

قیچی لوله سبز در برندهای مختلف : قیچی لوله سبز رستگار صنعت , قیچی لوله سبز توسن , قیچی لوله سبز تاپ تول ,قیچی لوله سبز رونیکس ,قیچی لوله سبز آروا , قیچی لوله سبز اکو و قیچی لوله سبز ایران پتک ... وجود دارد .

نحوه کار با قیچی لوله سبز

 

اجزای مختلف قیچی لوله سبز

 

اجزای قیچی برش لوله سبز از 4 قسمت اصلی تشکیل می شود, هر کدام از این 4 قسمت با اجزای دیگر ارتباط تنگاتنگ دارند تا بتوانند لوله اندازه گذاری شده را برش دهند :

 

1-دسته های قیچی لوله بر:

این دسته ها همانند سایر قیچی ها, از طرفی وظیفه انتقال نیروی دست به تیغه قیچی را بر عهده دارند و از طرفی تکیه گاه آنها محسوب می شوند , با این تفاوت که نحوه اتصال دسته ها با یکدیگر کمی متفاوت است.یکی از دسته ها حالتی ال مانند دارد که تیغه برش قیچی را نگه می دارد و دسته دوم تنها به دسته دیگر وصل شده است تا بتواند نیروی دست را به تیغه قیچی انتقال دهد.

 

2-تیغه برش :

این قیچی برخلاف بقیه قیچی ها, تنها یک تیغه برش دارد و قطعه روبروی آن به جای اینکه لبه های تیز داشته باشد یک قطعه شیار دار می باشد.این قطعه شیار دار وظیفه نگهداشتن لوله را بر عهده داشته و اجازه می دهد که تیغه برش از شیار میانی آن عبور کرده و لوله سبز را برش دهد.

 

3-اجزا انتقال نیرو :

علاوه بر قطعات گفته شده, قیچی لوله سبز دارای اجزای دیگری نیز می باشد که وظیفه آنها هدایت نیروی دست جهت حرکت تیغه برش است.

-این قطعات حالت چرخنده ای دارند و به کاربر اجازه می دهد که پس از هر بار فشار دادن دسته و بریدن بخشی از لوله پلی پروپیلن دسته ها را از هم باز کرده و آماده اعمال نیروی مجدد می باشد , این کار به سبب این است که لوله های پلی پروپیلن دارای مقاومت زیادی هستند که با یک بار فشار دادن دسته ها امکان برش لوله وجود ندارد و لازم است بدون اینکه لبه های برش از هم فاصله بگیرند نیروی تازه جهت برش اعمال شود.

 

نحوه کار قیچی لوله سبز:

 

کار با قیچی لوله بر دستی بسیار آسان است و این دستگاه به گونه ای طراحی شده که به راحتی برای اکثر افراد قابل استفاده می باشد. برای برش لوله پلی پروپیلن ابتدا باید نقطه برش لوله را مشخص یا علامت گذاری کرد.

 

نحوه کار با قیچی لوله سبز

سپس دسته های قیچی برش لوله را از هم جدا کرده یا تیغه برش را با دست حول محور خود چرخانده تا دهانه آن باز شود. در این مرحله لوله را روی دهانه یا قطعه شیار دار قرار داده و حالت قیچی را به گونه ای تنظیم می کنیم که نسبت به خط طولی لوله عمود باشد. قیچی لوله سبز به صورت مورب در لوله کشی از لحاظ فنی عیب محسوب می شود.

 

نحوه کار با قیچی لوله سبز

در مرحله بعد دنده های متصل به تیغه برش را با زائده یا قطعه متحرک کوچکی که به دسته دوم متصل است درگیر کنید. این کار سبب می شود که تا هنگام اعمال نیروی دست, این قطعه دنده های متصل به تیغه را فشار داده و تیغه درون بدنه لوله فرو رود.

نحوه کار با قیچی لوله سبز

 

نحوه کار با قیچی لوله سبز

از آنجا که برش لوله در یک مرحله از فشار دادن انجام نمی شود , پس در هر بار فشار دادن دسته قیچی لوله سفید تنها بخشی از سطح مقطع لوله برش داده می شود. در دفعات بعد لازم است که ما آن زائده را تغییر مکان داده و با دنده های دورتر درگیر کنیم, این کار را آنقدر ادامه می دهیم تا فرایند برش پایان یابد.

پایان برش زمانی اتفاق می افتد که تیغه برش درون شیار قطعه یا لبه نگهدارنده به طور کامل فرو رود.

نحوه کار با قیچی لوله سبز

اخطار

 

  • لطفا دقت نمایید دستگاه عاری از هرگونه روغن و گرد و غبار باشد.
  • این امر سبب افزایش عمر دستگاه خواهد شد.
  • از عملکرد درست دستگاه اطمینان حاصل فرمایید.
  • دستکش مخصوص هنگام برش لوله استفاده کنید.

 

برای خرید قیچی لوله سبز میتوانید به سایت رستگار صنعت مراجعه کرده و خرید قیچی لوله خود را انجام دهید.

 

رستگار صنعت

تلگرام رستگار صنعت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.