بررسی مزایا و معایب اینورتر جوشکاری

بیش از یک قرن است برای اتصال فلزات به هم از دستگاه‌های جوشکاری استفاده می‌شود. در گذشته از دستگاه‌هایی استفاده می‌شد که به دلیل سنگین بودنشان به راحتی قابل جابه‌جایی نبود اما چند وقتی است با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه اینورتر جوشکاری تولید شده و به دلیل دارا بودن مزایای خاص، بیشتر از دستگاه‌های جوش قدیمی استفاده می‌شود‌. اینورتر جوشکاری با همه مزایایش معایبی هم دارد. ما در مطلب امروز قصد داریم بررسی کنیم معایب اینورتر جوشکاری چیست؟

مزایای دستگاه جوش اینورتر چیست؟

استفاده از دستگاه جوش اینورتر در کشورهای پیشرفته سبب شده است عملیات جوشکاری راحت‌تر انجام شود‌. در ایران نیز استفاده از آن رواج پیدا کرده و تولیدکنندگان و صنعتگران را بر آن داشته  است تا این دستگاه‌ها را تولید کنند. بعضی از مزایای اینورتر جوشکاری به قرار زیر است:

اندازه کوچک و دارای وزن سبک

دستگاه‌های جوش اینورتر، اندازه کوچک و وزن پایینی دارند و این ویژگی‌ از مهم‌ترین مزایای اینورتر محسوب می‌شود. کوچک و جمع و جور بودن و وزن پایین این دستگاه‌ها سبب می‌شود بتوان این دستگاه را به راحتی جابه‌جا کرد. اندازه آن به قدری است که حتی کاربر می‌تواند مانند کیف دستی به هر جایی که اراده کند ببرد؛ همچنین در فضاهای تنگ و باریک نیز قابل استفاده است.

 قابلیت استفاده از برق خانگی

از مزایای دیگر دستگاه جوش اینورتر این است که می‌توان از برق خانگی هم کمک گرفت. چون دستگاه جوش اینورتر برای کار کردن به توان کمتری احتیاج دارد بخاطر همین می‌تواند با برق خانگی کار کند. برای این منظور دستگاه را به نزدیک‌ترین پریز برق عادی وصل کرده و کار جوشکاری را شروع می‌کنند. در واقع اینورتر جوشکاری مانند دستگاه‌های جوش قدیمی نیست و برای کار کردن به برق سه فاز و صنعتی احتیاج ندارد.

بررسی مزایا ومعایب دستگاه جوش اینورتر

مصرف انرژی کمتر و کاهش هزینه ها

مصرف انرژی کمتر این دستگاه‌ها سبب می‌شود کاربر بتواند در هزینه‌های انرژی بیشتر صرفه جویی کند.

قابل تنظیم بودن جریان خروجی

استفاده از دستگاه‌های جوش اینورتر به کاربر این امکان را فراهم می‌کند که به تنظیم جریان خروجی بپردازد. چون اینورتر جریان خروجی منظم دارد کاربر با تنظیم جریان خروجی می‌تواند روی جوشکاری مسلط‌‌‌تر عمل کند.

استفاده آسان از دستگاه

استفاده از دستگاه جوش اینورتر به راحتی انجام می‌گیرد و این خصوصیت را می‌توان از مزایای استفاده از آن ذکر کرد. به علت آسان بودن کار با این دستگاه همه می‌توانند از آن استفاده کنند حتی افرادی که تجربه کافی در این زمینه ندارند. این دستگاه‌ها قابلیت‌هایی دارند که استفاده از آن را برای کاربر راحت‌تر می‌کند.

همچنین اغلب این دستگاه‌ها دارای فن‌های قدرتمندی هستند که از داغ شدن اینورتر جلوگیری می‌کنند و محافظت از آنها را در مقابل ولتاژهای بالا و درجه حرارت زیاد بر عهده دارند. لازم به ذکر است که بعضی مدل‌های دستگاه  اینورتر جوشکاری سر و صدای زیادی ندارند.

نرخ  بالای چرخه وظیفه یا دیوتی سایکل

یکی دیگر از مزایای دستگاه اینورتر جوشکاری بالا بودن نرخ چرخه وظیفه است. این ویژگی در دستگاه جوش اینورتر این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم تعداد زیادی از پروژه‌ها را بدون اینکه نیاز به خاموش کردن باشد در مدت زمان طولانی انجام دهیم.

مزایا و معایب اینورتر جوشکاری

معایب اینورتر جوشکاری چیست؟

همه دستگاه‌ها و ابزارهای مورد استفاده علاوه بر مزایای زیادی که دارند دارای معایب کمی هم هستند. دستگاه جوش اینورتر نیز معایب و ایراداتی دارد. یکی از معایب دستگاه جوش اینورتر قیمت بالای این دستگاه است. اگر از آن به مدت طولانی استفاده شود هزینه زیادی در بر دارد؛ بنابراین اگر قرار است به مدت طولانی جوشکاری انجام دهید از انواع دستگاه جوش صنعتی قدیمی استفاده کنید. دستگاه جوش صنعتی قدیمی با برق سه فاز کار می‌کند و می‌توان از آن برای کارهای سنگین و صنعتی بهره برد‌.

چون اینورتر جوشکاری ساختار پیچیده‌ای دارد به کامپوننت‌هایی تجهیز شده‌اند. این کامپوننت‌ها ممکن است گاهی دچار مشکل شوند. یکی دیگر از معایب دستگاه جوش اینورتر این است که قطعات آن، استهلاک بالایی دارند به این ترتیب قطعات آن باید بعد از مدتی تعویض شوند و از طرفی قیمت تعمیر و قطعات یدکی آن بالا است؛ پس باید با مراقبت از آنها سعی کنید دستگاه را از آسیب‌های فیزیکی در امان نگه دارید.

سخن پایانی

ما در مطلب امروز  در مورد معایب اینورتر جوشکاری در کنار مزایای آن صحبت کردیم. شرکت رستگار صنعت با بیش از سه دهه فعالیت در زمینه تولید و طراحی و عرضه محصولات و ابزارآلات صنعتی سعی دارد با تولید و عرضه محصولات باکیفیت مشتریان خود را راضی نگه دارد. تولید محصولات باکیفیت تنها با تکیه بر دانش روز بهترین متخصصان انجام می‌گیرد‌؛ همچنین از مواد اولیه مرغوب برای تولید محصولات بهره گرفته می‌شود. اگر سوال یا ابهامی در مورد مطلب امروز و یا نیاز به دریافت مشاوره برای خرید اینورتر جوشکاری داریدبا ارتباط با مشاوران ما پاسخ خود را دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.