بررسی کامل جوشکاری ترمیت

در صنایع مختلف برای اتصال قطعات فلزی از انواع روش‌های جوشکاری استفاده می‌شود. هر کدام از روش‌های جوشکاری با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند که باید با توجه به نیاز صنایع از آنها استفاده شود. یکی از روش‌های جوشکاری که با نام جوشکاری ترمیت شناخته می‌شود با استفاده از قطعات مذاب، اتصالات مختلف را به وجود می‌آورد. این جوشکاری که نیاز به دقت بسیار بالایی دارد باید توسط افراد ماهر انجام شود. اگر می‌خواهید با این روش جوشکاری آشنا شوید و انواع مختلف آن را بدانید مطالعه این مطلب را از دست ندهید و با رستگار صنعت همراه باشید.

جوشکاری ترمیت چیست؟

این روش جوشکاری یکی از انواع روش‌های جوشکاری است که با استفاده از یک فلز مذاب باید اتصالات را به وجود آورد. در جوشکاری ترمیت یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌شود که در آن ابتدا فلز به حالت مذاب تبدیل شده و باعث اتصال خواهد شد. در این روش جوشکاری از مذاب فلز برای جوش قطعات استفاده می‌شود. این روش جوشکاری تا حد زیادی با روش ریخته‌گری برابری می‌کند. در روش جوشکاری ترمیت از توانایی ذوب فلزات برای اتصالات بسیار قوی استفاده می‌شود. اگر دقت بسیار زیادی حین جوشکاری ایجاد نشود اتصالات محکم نخواهند بود. فلزی که در این جوشکاری ذوب می‌شود باید در یک واکنش شیمیایی قرار گرفته و سپس یک اتصال قوی به وجود آید.

جوشکاری ترمیت

نحوه فرآیند جوشکاری ترمیت

همانطور که گفتیم در جوشکاری ترمیت یک فلز به مذاب تبدیل شده و اتصال را به وجود می‌آورد. در ارتباط با نحوه این جوشکاری باید بگوییم که برای جوشکاری با روش ترمیت از قالب‌های مخصوصی استفاده می‌شود. ابتدا این قالب دور محل جوش قرار می‌گیرند و پس از آن مواد مذاب درون قالب ریخته می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که دو قطعه فلز به یکدیگر جوش خورده و اتصال بسیار قوی در برابر شرایط نامناسب به وجود آید. جوشکاری ترمیت در برابر ضرب مقاومت بسیار زیادی داشته و دچار مشکل نمی‌شود.

مزایای جوشکاری به روش ترمیت

از مزیت این روش جوشکاری می‌توان به عدم نیاز به منبع تغذیه خارجی اشاره کرد. جوشکاری ترمیت پایداری بسیار بالایی در برابر پالس‌های اتصال کوتاه دارد. در شرایطی که عدم دسترسی به منبع تغذیه وجود داشته باشد می‌توان از این روش جوشکاری استفاده کرد. از دیگر مزیت‌های جوشکاری ترمیت می‌توان به اتصال قوی و مقاوم در برابر ضربه و فشار و قابل حمل بودن تجهیزات آن اشاره کرد. سرعت این جوشکاری نیز بسیار بالا است و به همین دلیل در بسیاری از صنایع برای اتصال سریع از آن استفاده می‌شود. اگر دقت و مهارت کافی در این روش جوشکاری وجود داشته باشد هیچ مشکلی برای اتصالات به وجود نمی‌آید حتی وزن بسیار زیاد هم نمی‌تواند باعث آسیب به اتصالات شود.

بررسی کامل جوشکاری ترمیت

آشنایی با انواع جوشکاری ترمیت

جوشکاری ترمیت چیست و انواع آن کدام است؟ جوشکاری ترمیت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در روش اول در این جوشکاری از یک فلز ذوب شده برای اتصال دو قطعه به صورت مستقیم استفاده می‌شود. در این شرایط قطعات فلزی با توجه به ویژگی‌های خود به همدیگر متصل می‌شوند. در روش دوم فلز سرخ شده برای گرم کردن قطعات استفاده می‌شود. زمانی که فلز سرخ شده روی قطعات قرار می‌گیرد آنها منعطف شده و به یکدیگر متصل می‌شوند. از انواع جوشکاری ترمیت می‌توان به ترمیت ساده اشاره کرد. در این نوع از مخلوط پودرهای اکسید آهن و آلومینیوم برای اتصال استفاده می‌شود. نوع دیگر ترمیت فولاد کم کربن است. در این نوع مانند روش ترمیت ساده با پودر فولاد کم کربن یا مقداری پودر منگنز برای جوش استفاده می‌شود. در جوشکاری ترمیت چدن هم از مقداری پودر فولاد سیلیسیوم‌دار و فولاد کم کربن استفاده می‌شود. از انواع دیگر این جوش می‌توان به جوشکاری خطوط راه آهن اشاره کرد. این جوش شامل ترکیب ترمیت ساده و پودر کربن، منگنز و عناصر آلیاژی است. ترمیت جوشکاری کابل برق هم با پودرهای اکسید مس و آلومینیوم انجام می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمنه و یا استعلام قیمت اینورتر جوشکاری در مدل های مختلف با مشاورین ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

جوشکاری ترمیت چیست

بررسی کاربردهای جوشکاری ترمیت

جوشکاری ترمیت چیست و چه کاربردی دارد؟ از آنجایی که از این روش جوشکاری برای اتصالات بسیار قوی استفاده می‌شود می‌توان در صنایع گوناگون از آن استفاده کرد. از کاربردهای جوشکاری ترمیت می‌توان به اتصال میلگردهای تقویت کننده اشاره کرد. این روش جوشکاری همچنین برای جوش کابل‌های برق ضخیم نیز مناسب است. برای جوشکاری اتصالات ریخته‌گری نیز از تکنیک‌های مختلف جوش ترمیت استفاده می‌شود.

در صنعت خودروسازی نیز از این روش جوشکاری برای جوش دادن شاسی خودرو استفاده می‌کنند. برای جوش دادن میل‌لنگ‌های ترک خورده نیز این روش جوشکاری گزینه مناسبی است. برای جوش دادن لوله‌های جدار ضخیم هم می‌توان از جوشکاری ترمیت کمک گرفت. از کاربردهای دیگر ابن روش جوشکاری می‌توان به تعمیر ریل‌های شکسته نیز اشاره کرد. کاربرد جوشکاری ترمیت به دلیل قابلیت‌های خوب خود بسیار وسیع است.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم یکی از روش‌های جوشکاری که برای اتصالات بسیار قوی استفاده می‌شود جوشکاری ترمیت است. در این روش جوشکاری از مواد بسیار مختلف برای اتصال استفاده می‌کنند که در انواع گوناگون،آن‌ها را برای شما توضیح دادیم. اگر می‌خواید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید یا خدمات مختلفی دریافت کنید می‌توانید از طریق همین سایت با همکاران ما ارتباط داشته باشید. مجموعه ما بهترین خدمات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.