تفاوت انواع تیغه اره افقی بر

اره افقی بر، یکی از اره‌های برقی است که تنوع بالای آن به دلیل طیف وسیع تیغه‌های این دستگاه برقی است. شما با توجه به تیغه‌ای که برای این دستگاه استفاده می‌کنید، می‌توانید مواد مختلف از جمله چوب، لوله آهنی و حتی سنگ را نیز برش دهید. شما به وسیله تیغه‌های اره افقی بر حتی می‌توانید درختان را هرس کنید یا استخوان حیوانات را نیز ببرید. اگر تمایل دارید درباره تفاوت تیغه‌های اره افقی بر اطلاعات بیشتری به دست آورید تا پایان این مقاله رستگار صنعت را همراهی کنید.

میزان شاخصTPIاره افقی بر

تیغه‌های اره افقی بردارای دندانه هستند. البته این دستگاه دسته کوچکی نیز دارد که برای نفوذ به درون مواد مختلف نیز طراحی شده ‌است. دسته اره افقی بر از ماسه ساینده می‌باشد که ورود اره به داخل اجسام مختلف را آسان می‌کند. میزان تراکم تیغ اره افقی بر با شاخصی به نام TPI مشخص می‌شود.

هرچه عدد این شاخص بیشتر باشد نشان می‌دهد که دندانه‌های تیغه‌ به هم نزدیک‌تر و از لحاظ اندازه نیز کوچک‌تر هستند؛ همچنین این شاخص عمق و اندازه فاصله بین دندانه‌ها را نشان می‌دهد. به طور کلی شاخص TPI، جنس تیغه‌ها، عمق و عرض فاصله بین دندانه‌ها و هندسه دندانه‌ها عواملی هستند که تعیین می‌کنند تیغه اره افقی بر چه موادی را می‌تواند برش دهد.

اگر تیغه‌ای دارای شاخص TPI کم‌تری باشد دارای دندانه‌های بزرگی است یا این که فاصله بین دندانه‌ها زیاد است. این تیغه در زمان کوتاهی برش را انجام می‌دهد، دوام بیشتری دارد و زود داغ نمی‌کند. فاصله و عرض فاصله بین دندانه‌ها در این تیغه به گونه‌ای است که مواد زائد و خاک آره را دفع می‌کنند و به همین خاطر عمر مفید این تیغه را افزایش می‌دهند. در اثر برش این تیغه‌ها سطح زبری به وجود می‌آید. برای بریدن سطوح نرم، چوب و دیوار کاذب این تیغه کارآیی دارد.

تیغه‌هایی که شاخص بالاتری دارند فاصله بین دندانه‌ها کم  و از نظر اندازه نیز دندانه‌های ریزتری دارند. این تیغه‌ها بیشترین کارآیی را در سرعت کم دارند. پس از برش به وسیله این تیغه سطح نرمی ایجاد می‌شود. برای بریدن اجسام سخت مانند لوله‌های آهنی این تیغه‌ها کارآمد هستند.

تیغ اره افقی بر

کیت‌های ترکیبی

اگر بخواهید تیغه‌های اره افقی بر را به صورت جداگانه خریداری کنید هزینه زیادی برای خرید آن‌ها باید پرداخت کنید. کیت ترکیبی مبتدی شامل ۴ یا ۵ تیغه است که مواد مختلف را برش می‌دهند. کیت‌های ترکیبی متوسط و پیشرفته است از ۱۰ تیغه تشکیل شده‌اند که برای برش اجسام مختلف قابل استفاده هستند. این تیغه‌ها از نظر شاخص TPI و طول تفاوت‌هایی با هم دارند.

تیغه اره افقی بر برای برش آلومینیوم

برای برش قطعات آلومینیومی در ریخته‌گری و بریدن لوله‌ها و ورق‌های آلومینیومی می‌توانید از تیغه اره افقی بر مختص برش فلزات استفاده کنید. این تیغه شاخص TPI کمی دارد و دندانه‌ها ریز و به هم نزدیک هستند. این تیغه‌ها دارای سرعت کمی هستند و برش‌های نرمی را ایجاد می‌کنند. در هنگام برش قطعات آلومینیومی استفاده از محافظ چشم توصیه می‌شود. برای برش اجسام آلومینیومی ضخیم‌ و در برش‌های طولانی مدت استفاده از روان‌ کننده‌ها کار را راحت‌تر کرده و عمر تیغه را نیز افزایش می‌دهد.

انواع اره افقی بر بر اساس تیغه های آن

تیغه استخوان بُر

در قصابی برای برش استخوان‌ها نیز می‌توانید از تیغه اره افقی بر استفاده کنید. این تیغه‌ها از جنس فولاد هستند و مقاومت بالایی دارند. تیغه‌های اره افقی بر که مناسب قصابی‌ها هستند به‌ گونه‌ای ساخته شده‌اند که از طریق دندانه‌های معکوس فشار را کاهش می‌دهند. وجود این دندانه‌های معکوس موجب دفع قطعات گوشت و استخوان می‌شود و به این ترتیب فشار کاهش می‌یابد.

تیغه آجر بُر

اره افقی بر دارای تیغه‌هایی برای برش مصالح مختلف مانند سیمان، گچ و آجر است. ظاهر این تیغه‌ها تفاوت‌های زیادی با تیغه‌های معمولی دارند.تیغه آجر بُر همانند اره زنجیری طراحی شده ‌است و فاصله بین دندانه‌ها پهنای زیادی دارد و همین موضوع سبب می‌شود که خاک آره، مواد زائد و گرما به راحتی دفع شوند. بر این اساس تیغه‌هایی که برای بریدن آجر مناسب هستند حتی می‌توانند شاخص TPIکم‌تر از ۲ نیز داشته باشند.

انواع تیغ اره

تیغه سیمان بُر

برای بریدن قطعات سخت سیمانی و دیوار از تیغه‌های اره افقی بر استفاده کنید. تیغه ۶ اینچی که شاخص آن نیز ۶ باشد می‌تواند به شما در برش اجسام سیمانی کمک کند. این تیغه‌ها دارای فولاد کربن بسیار بالایی هستند و در تیغه‌های با کیفیت دندانه‌های کاربیدی وجود دارند که عمر مفید تیغه‌ها را افزایش می‌دهند.

سخن پایانی

اره افقی بر دارای تیغه‌های فراوانی است که شما می‌توانید برای برش مواد مختلف از چوب گرفته تا برش فلز، آلومینیوم و اجسام سخت از تیغه‌های مختلف آن استفاده کنید. شما حتی می‌توانید سطوح گچی، سیمانی و همچنین آجر را به وسیله این تیغه‌ها برش دهید. با استفاده از تیغه‌های اره افقی بر قادر خواهید بود هر ماده‌ای را با سختی‌های مختلف برش دهید و دیگر نیازی به دیگر برش دهنده‌ها نخواهید داشت. اگر تمایل دارید در مورد تیغه‌های اره افقی بر اطلاعات بیشتری به دست آورید و یا چنانچه قصد خرید اره افقی بر ارزان را دارید ، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.