نحوه کار با اره افقی بر

اره افقی بر ابزاری چند کاره است که برای برش چوب، فلزات، پلاستیک و… استفاده می‌شود. برای کار با اره افقی بر ابتدا تیغه‌ی مناسبی را انتخاب کرده و به سه نظام متصل می‌سازند. شیوه‌ی اتصال اره افقی بر در افزایش امنیت دستگاه تأثیر بالایی دارد. تیغه را هنگام استفاده‌ی اره افقی به قطعه نزدیک می‌سازند تا کار برش را انجام دهد. برای جلوگیری از گرم شدن اره تیغه را روغن کاری می‌کنند. کفشک قطعه‌ی دیگر اره بر افقی است که لرزش دستگاه را کاهش می‌دهد. در حین فرآیند برش شخص امنیت شخص با رعایت نکاتی تأمین شود. در این مقاله نحوه کار با اره بر افقی را بررسی خواهیم کرد. با رستگار صنعت همراه باشید.

اره افقی بر چگونه کار می‌کند؟

اره افقی بر ابزاری پرکاربرد است که افراد ماهر بطور حرفه‌ای با آن کار می‌کنند. این اره با حرکات  رفت و برگشتی برش را انجام می‌دهد. طرز کار با اره افقی بر در ظاهر ساده به نظر می‌رسد اما باید مهارت بالایی در این خصوص داشته باشید. اگر می‌خواهید با اره افقی بر کار کنید پس به مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم دقت داشته باشید.

طرز کار اره افقی بر

انتخاب تیغه مناسب

اره افقی بر حاوی قطعه‌ای بنام تیغه است که کار اصلی را در برش به انجام می‌رساند. متناسب با نوع جنسی که برش صورت می‌گیرد تیغه باید بدرستی انتخاب شود. در غیر اینصورت عملکرد دستگاه مختل شده و از کیفیت کار کاسته می‌شود. تیغه‌هایی وجود دارند که تنها برای برش چوب یا فلز بکار می‌روند. در مقابل برخی تیغه‌ها چند منظوره یا همه کاره هستند و برای برش اجسام مختلف کاربرد دارند.

اتصال تیغه

اتصال اصولی تیغه در افزایش عملکرد اره بر افقی تأثیر بالایی دارد. همچنین در این حالت برش را به نحو احسن به انجام می‌رساند. تیغه را به قطعه‌ی سه نظام اره افقی بر وصل می‌کنند. در این مرحله برق اره باید خاموش شود و باتری را از ابزار جدا سازند. تیغه لازم است که با دقت بیشتری به سه نظام وصل شود. چون امنیت دستگاه به آن وابسته است.

بررسی قطعه و آماده سازی کار

در این مرحله پس از نصب تیغه نوبت به بررسی قطعه و نحوه‌ی شروع برش می‌رسد. اره افقی بر مطابق با عمق برش و مقدار آن تنظیم می‌شود. اره دقیقاً باید در محلی قرار بگیرد که برش را انجام می‌دهید. چون در غیر اینصورت نقاط دیگر کار دچار آسیب خواهند شد. محل قرار گیری خود را باید  محکم سازید تا در حین کار دچار آسیب نشوید. همچنین از مختل شدن سیم برق، تیغه و دستگاه جلوگیری کنید.

کار با اره افقی بر

تغییر سرعت در حین کار

ضخامت و بافت قطعه‌ی در حال برش در همه‌ی نقاط یکسان نیست. بنابر این سرعت برش نیز نباید مشابه باشد. در برخی مواقع با سرعت آرامی می‌توان  قطعه را بخوبی برش داد. برش قسمت ضخیم قطعه را باید با سرعت بالایی انجام دهید. در حین فرآیند سرعت را با توجه به نوع کار کاهش یا افزایش دهید. این ویژگی در روند بهتر کار کمک کننده می‌باشد.

تنظیم کفشک اره افقی بر

کفشک قطعه‌ای بسیار کوچک است اما نقش سازنده‌ای در اره افقی بر دارد. کفشک سبب ثابت نگهداشتن دستگاه و جلوگیری از لرزش آن می‌شود. این قطعه کیفیت برش را به مقدار بالایی افزایش می‌دهد. برخی کفشک‌ها در اره افقی بر قابل تنظیم هستند و مطابق با تیغه محکم می‌شوند. کفشک‌ها در افزایش طول عمر اره‌ها نقش مهمی دارند.

برش قطعه‌ی ضخیم با اره بر افقی

در مواردی برای برش قطعه‌ی بسیار ضخیم می‌توان به روش دستی از اره بر افقی استفاده کرد. اگر در حین کار عملیات برش کند شود به شیوه دستی قسمت ضخیم را برش دهید. برای این کار باید از تیزی تیغه مطمئن شوید. سپس اره را به صورت دستی بالا و پایین حرکت دهید تا برش انجام شود.

اره افقی بر چیست

چگونگی استفاده از اره بر افقی

  • نحوه استفاده از اره افقی بر با قرار دادن دستگاه در روی قطعه‌ی کار شروع می‌شود.
  • سپس محل برش جسم را باید به گونیا‌ی دستگاه بچسبانید.
  • تیغه را به قطعه با آرامی نزدیک کنید و عملیات برش را استارت بزنید.
  • قطعه را در جای ثابتی قرار دهید، اگر تیغه کمی خم شود با چکش آن را تعمیر کنید.
  • در صورت مشاهده‌ی گرم شدن دستگاه تیغه را با روغن کاری خنک سازید.
  • تیغه در حین کارآلودگی‌های مختلف را جذب می‌کند که مرتب با قلم موی باید آن را تمیز کنید.
  • قبل از کار چوب، فلز و مانند آن را باید بررسی کنید که اجسام خارجی روی آن‌ها نباشد.

نکات استفاده از اره افقی بر

راهنمای استفاده از اره افقی بر در بازدهی کار بسیار مؤثر است. هنگام شروع کار بهتر است از عینک مخصوص استفاده کنید تا دچار آسیب نشوید. امنیت شخص در حین کار خیلی مهم است. اگر دستگاه بیش از حد گرم شده باید چند دقیقه آن را خاموش کنید. گرما باعث کاهش طول عمر اره  افقی بر می‌شود. هنگام برش شخص باید از در رفتگی دست خود جلوگیری کند. محل قرار گیری جسم و قطعه طوری باید تنظیم شود که کار برش با دقت بالایی انجام بگیرد. قبل از شروع برش از تیزی قطعه اطمینان حاصل کنید.

شما میتوانید برای خرید اره افقی بر ارزان و با بالاترین کیفیت از طریق همین سایت اقدام نمایید. همچنین در صورت نیاز به دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با شماره های موجود در سایت با ما تماس بگیرید تا مشاورین ما شما را راهنمایی کنند.

اره همه کاره افقی بر

سخن پایانی

اره افقی بر ابزاری با کاربری بالا می‌باشد که برای برش اجسام مختلف استفاده می‌شود. این اره با آماده سازی و تنظیم دقیق کار برش را با کیفیت‌های بالایی انجام می‌دهد. نحوه کار با اره بر افقی را با اتصال تیغه شروع می‌کنند. محل قرار گیری شخص و قطعه باید ثابت باشد. در حین انجام کار با در نظر گرفتن جنس و ضخامت قطعه سرعت اره را بالا و یا پایین می‌برند. اره افقی بر با اتصالات دقیق و محکم کاری آن برش را به نحو احسن به انجام می‌رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.