بررسی تفاوت‌های فرز آهنگری و فرز سنگبری

تفاوت فرز سنگبری و آهنگبری چیست؟ امروز دستگاه‌ها و تجهیزات بسیار زیادی وجود دارند که برای برش از آنها استفاده می‌شود. تیغه‌های برش تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و باید با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کنید. فرز سنگبری با آهنگری تفاوت زیادی در ابعاد و نوع صفحه خواهد داشت. اگر شما بخواهید تفاوت این دو را با یکدیگر بدانید ابتدا باید توضیحاتی را درباره هر یک به صورت جداگانه مطالعه کنید تا با تفاوت‌ها آشنا شوید‌. برای اطلاع بیشتر درباره تفاوت این دو با ما در رستگار صنعت همراه شوید.

فرز سنگبری چیست؟

شاید برای شما همین سوال پیش آمده باشد که فرز سنگبری چیست؟ از نام این محصول می‌تواند کاملاً متوجه شد که این محصول برای برش انواع سنگ استفاده می‌شود. فرز سنگبری به نوبه خود هم انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع سنگ باید از آن استفاده شود. از دستگاه سنگبری با صفحات مختلف که حداکثر قطر سایز ۲۳۰ میلی‌متر و ضخامت ۳ میلیمتر دارند استفاده می‌شود. دستگاه سنگبری در پروژه‌های ساختمانی و تعمیرات کاربرد بسیار زیادی دارد. برای برش آجر، سنگ، کاشی و همچنین برش انواع بتن با استفاده از صفحه مخصوص می‌توان از این محصول استفاده کرد.

فرز آهنگری چیست

فرز آهنگری چیست؟

فرز آهنگری یکی از ابزارهای پرمصرف برای برش انواع فلز است. این دستگاه در برخی منازل هم استفاده می‌شود. با استفاده از این محصول می‌توان به راحتی پروفیل،میلگرد و آهن آلات را در سایز‌های مختلف برش داد. قدرت موتور این دستگاه نسبت به فرز سنگبری بالاتر است و برای استفاده صنعتی از مناسب است‌. دستگاه فرز آهنگری وزن مناسبی داشته و به صورت صنعتی طراحی می‌شود. با خرید سنگ فرز آهنگری می‌توان برای برش انواع قوطی، فلزات مختلف و در مشاغلی مانند آهنگری و تاسیسات استفاده کرد. امکان برش فلزات سبک و ظریف آهنی نیز با استفاده از این دستگاه وجود دارد.

تفاوت فزر آهنگریبا سنگبری

تفاوت فرز سنگبری و آهنگری در چیست؟

فرق فرز آهنگری و سنگ‌بری در گیربکس، سرعت کاری و صفحه برش‌های آنها است. سرعت چرخش صفحات این دو محصول نیز با یکدیگر متفاوت است. از تفاوت‌های دیگر آن‌ها می‌توان به ابعاد این صفحات اشاره کرد. در فرز سنگبری کرانویل بزرگتر از دنده فرز آهنگری است و با کمتر شدن سرعت خروجی می‌توان قدرت بیشتری را تولید کرد. به همین دلیل است که به راحتی می‌توان با فرز سنگبری سنگ‌های سخت را نیز برش داد. فرز آهنگری با قطعات کوچکتر سرعت بالایی پیدا می‌کند و برای برش انواع فلز می‌توان از آن استفاده کرد. تفاوت‌های این دو در سرعت آنها و تفاوت ابعاد بسیار محسوس است.

سرعت در حالت آزاد صفحات

دستگاه‌های سنگبری از قدرت موتورهای مختلفی برخوردار هستند. فرز سنگبری با حداکثر چرخش ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دور بر دقیقه می‌چرخد. فرز آهنگری این چنین نیست و صفحات آن تا ۸۵۰۰ دور در دقیقه می‌چرخند. با توجه به این نکته می‌توان گفت که فرزهای آهنگری ۲۰۰۰ دور بر دقیقه بیشتر از فلزهای سنگبری چرخیده و قدرت بالاتری دارند. از آنجایی که این دو دستگاه برای کارهای مختلفی تولید می‌شوند باید این تفاوت در قدرت آنها حس شود. تفاوت سرعت فرزسنگبری و آهنگری ارتباطی با موتور این دستگاه‌ها نداشته و تنها گیربکس آنها با یکدیگر متفاوت است.گیربکس این دستگاه‌ها تعیین کننده مقدار چرخش صفحه و کاربرد دستگاه‌ها است.

فرق فرز سنگبری و آهنگری

تفاوت صفحه برش

در فلز سنگبری و آهنگری تفاوت زیادی در صفحات دستگاه‌ها نیز وجود دارد. صفحه‌ای که برای سنگبری استفاده می‌شود بهتر است از صفحات الماسه باشد. با صفحات الماسه می‌توان برش تمیز و بهتری را انجام داد. این صفحات کیفیت بهتر و طول عمر بالایی داشته و می‌توان از آنها در طولانی مدت استفاده کرد. صفحات دستگاه آهنگری با سایز‌های ۱۸۰ و ۲۳۰ میلیمتر به عنوان پرفروش‌ترین صفحات شناخته می‌شوند. در دستگاه فرز سنگبری باید از صفحاتی به قطر ۲۳۰ میلی‌متر استفاده کرد. این صفحات باعث می‌شوند تا از عمق برش مناسبی برای بریدن انواع سنگ و مصالح برخوردار باشند. هر صفحه با قابلیت‌هایی تولید می‌شود تا بتواند مواد با جنس‌های مختلف را برش دهد. استفاده بی جا از صفحات باعث می‌شود سریع آن‌ها را از دست دهید.

فرز آهنگری چیست

سخن پایانی

تفاوت دستگاه فرز آهنگری و سنگبری در نوع ابعاد صفحات، قدرت گیربکس و جنس صفحات است. این تفاوت‌ها باعث شده که از هر یک از این دستگاه‌ها برای برش مواد مختلف استفاده شود. در صورتی که شما بخواهید مصالحی مانند سنگ و بتن را برش دهید نمی‌توانید از فرز آهنگری استفاده کنید زیرا صفحه دچار آسیب شده و باعث خرابی دستگاه نیز می‌شود. هر دستگاه با هدف خاصی تولید می‌شود. اگر شما بخواهید یک پروفیل فلزی را برش دهید باید از صفحات برش آهن استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع فرز و مینی فرز از طریق همین سایت اقدام کرده و یا با ما تماس بگیرید تا شما را در خرید راهنمایی کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.