نحوه تعویض صفحه برش مینی فرز

دستگاه برش مینی فرز از صفحات مختلف برای برش قطعات گوناگون استفاده می‌کند. زمانی که صفحات این دستگاه دچار آسیب شوند و طول عمر خود را از دست دهند باید از یک صفحه جدید برای کار استفاده شود. دستگاه‌های فرز برای برش فلز و چوب استفاده می‌شوند و هر صفحه از آن دارای طول عمر مشخصی است. برای تعویض صفحات این دستگاه باید به نکات ایمنی مختلفی توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید با مراحل و روش‌های تعویض صفحه فرز آشنا شوید با ما در رستگار صنعت همراه باشید.

علائم زمان تعویض صفحه مینی فرز

زمان تعویض صفحه سنگ فرز اهمیت زیادی دارد تا شما بتوانید با استفاده از یک صفحه جدید سرعت کار خود را افزایش دهید. نحوه تعویض صفحه فرز کار راحتی است و فقط شما باید به نکات مختلفی توجه کنید تا مشکلی برای شما و دستگاه ایجاد نشود. از علائم رسیدن زمان تعویض صفحه دستگاه فرز می‌توان به فرسودگی آن و دندانه‌دندانه شدن صفحه اشاره کرد. زمانی که شما باید زمان بسیار زیادی را برای یک قطعه بسیار کوچک صرف کنید؛ یعنی این صفحه نیاز به تعویض دارد.

اگر صفحه فرز دچار ترک یا گودی باشد باید آن را تعویض کرد. استفاده از صفحاتی که دچار آسیب شده‌اند در حین کار خطر بسیار زیادی دارد و ممکن است هر لحظه متلاشی شده و خرد شده‌های آنها باعث آسیب جسمی به شما شوند. کوچک شدن صفحه نیز از دیگر علائمی است که شما با مشاهده آن متوجه می‌شوید که باید این صفحه را تعویض کنید.در فرز یک محافظ وجود دارد که روی صفحه قرار می‌گیرد و با کوچک شدن صفحه، کار به درستی انجام نمی‌شود.

مینی فرز و تعویض مینی فرز

روش تعویض صفحه فرز با آچار مخصوص

همانطور که گفتیم تعویض صفحه فرز و مینی فرز ها کار آسانی است اما اگر نکات ایمنی را در حین انجام این کار رعایت نکنید باعث مشکلات جدی برای سلامت شما خواهد شد. شما می‌توانید در مراحل بسیار ساده این کار را به راحتی انجام دهید. برای تعویض صفحه مینی فرز با آچار مخصوص ابتدا برق فرز را قطع کنید تا مطمئن شوید در حین کار این دستگاه روشن نمی‌شود. قطع برق باعث ایمنی بیشتر شما در حین تعویض صفحه خواهد شد.

برای تعویض صفحه فرز با استفاده از آچار می‌توانید از آچار مخصوص خود استفاده کنید. در صورتی که آچار مخصوص ندارید استفاده از آچارهای معمولی زمان بیشتری را از شما خواهند گرفت. در صفحه فرز دو سوراخ بین صفحه و موتور فلز قرار گرفته است که باید آچار مخصوص آن را در دو سوراخ قرار داد و پیچ زیر صفحه را ثابت نگه داشت.

این کار باعث می‌شود که بتوانید صفحه را از فرز جدا کنید. در مکانی که صفحه قرار می‌گیرد یک علامت کوچک وجود دارد که باید آن را در خلاف فلش بچرخانید تا صفحه از آن جدا شود. پس از جدا کردن صفحه‌ای که روی فرز وجود دارد نوبت به نصب صفحه جدید می‌رسد. شما باید صفحه را روی دستگاه قرار دهید و به ترتیب معکوس صفحه جدیدی را روی شفت بگذارید.

تعیض صفحه برش مینی فرز

تعویض صفحه مینی فرز بدون آچار مخصوص چگونه است؟

اگر بخواهید از یک آچار معمولی برای تعویض صفحه برش استفاده کنید کمی کار شما سخت‌تر می‌شود. برای این کار می‌توانید از انبر قفلی برای ثابت نگه داشتن صفحه استفاده کرده و با یک پیچ گوشتی عادی این کار را انجام دهید. شما باید پیچ گوشتی را داخل یکی از سوراخ‌ها قرار داده و در جهت مخالف فلش روی صفحه بکشید. برای این کار شاید شما نیاز به چکش داشته باشید تا از آت برای ضربه زدن کمک بگیرید.

پس از اینکه با ضربات توانستید صفحه را جدا کنید می‌توانید صفحه جدید را روی دستگاه گذاشته و آن را خلاف جهتی که باز کرده‌اید ببندید. حواستان باشد که مهره باید در جای خود ثابت باشد و اگر در هنگام تعویض شل شود، نمی‌توانید برش  را به خوبی با دستگاه فرز انجام دهید. زمانی که شما می‌خواهید صفحه جدید را روی فرز محکم کنید باید ابتدا مهره زیری را شل کنید تا بتوانید این صفحه را در مکان مخصوص خود قرار دهید.

پس از اینکه صفحه را گذاشتید پیچ و مهره‌ها را کاملاً سفت کنید تا خیالتان از بابت تعویض صفحه راحت باشد. حتماً هنگام تعویض صفحه به این نکته توجه کنید که می‌خواهید از دستگاه برای برش چه محصولی استفاده کنید. صفحات دستگاه فرز با توجه به نوع محصول شما در انواع مختلفی تولید می‌شوند که باید از نوع مخصوص آنها استفاده کرد‌.

بهترین زمان تعویض صفحه مینی فرز

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم دو روش برای تعویض صفحه فرز و مینی فرز وجود دارد که از آنها می‌توان به تعویض با آچار مخصوص و تعویض با آچار معمولی اشاره کرد. وابسته به اینکه شما چه امکاناتی برای تعویض صفحه داشته باشید باید زمان مشخصی را برای آن صرف کنید. استفاده از آچار مخصوص کار بسیار آسانی است و شما در مدت کوتاهی می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر با آچار معمولی صفحه را تعویض کردید حتماً در نهایت از سفت بودن مهره‌ها و صفحه اطمینان حاصل کنید. برای دریافت مشاوره و یا اطلاعات بیشتر در زمینه خرید مینی فرز و انواع فرز با ما تماس بگیرید تا مشاورین ما شما را راهنمایی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.